FAQ ORV
Hoe kan ik een overlijden melden?
Na een overlijden wilt u de financiële zaken graag zo goed mogelijk regelen. En snel. Daarom hebben we het voor u zo makkelijk mogelijk gemaakt een overlijden te melden. Op deze pagina kunt u een overlijden melden. Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw melding met daarin een korte uitleg wat u kunt verwachten.
Het lukt mij niet om mijn gezondheidsverklaring te versturen. Hoe kan ik nu verder?
Controleer of alle velden zijn ingevuld. Als de verzendknop grijs kleurt, dan is er een bepaald veld nog niet ingevuld. Zodra alle velden ingevuld zijn, zal de verzendknop blauw kleuren en kunt u de gezondheidsverklaring indienen.
Waarom moet ik een medische keuring ondergaan?
Wanneer u jonger bent dan 51 jaar en het verzekerd bedrag boven de € 750.000 is, dan vragen wij om een medische keuring. Bent u 51 jaar of ouder dan gelden er lagere bedragen als keuringsgrens. U kunt hier meer lezen over het medisch beoordelingstraject.
Stopt mijn overlijdensrisicoverzekering als mijn woning is verkocht?
Een overlijdensrisicoverzekering is niet gekoppeld aan uw woning, maar aan u als persoon. Om deze reden blijft u gewoon verzekerd, ook na de verkoop van uw woning. Wanneer u zou komen te overlijden wordt het verzekerd bedrag uitgekeerd aan uw nabestaanden.
Wat is de minimale en maximale leeftijd voor de overlijdensrisicoverzekering?
Een overlijdensrisicoverzekering kunt u afsluiten vanaf 18 jaar tot en met 65 jaar.
De maximale eindleeftijd van de verzekering is 75 jaar.
Wat is het minimale en maximale verzekerde kapitaal voor de overlijdensrisicoverzekering?
Het minimale verzekerde kapitaal is 50.000,- en het maximale verzekerde kapitaal is €2.500.000,-.
Wat is de minimale en maximale looptijd voor de overlijdensrisicoverzekering?
De minimale looptijd is 5 jaar en de maximale looptijd is 30 jaar.
FAQ Bankgaranties
Hoe vraag ik een bankgarantie aan?
Een bankgarantie is simpel en snel aan te vragen op deze pagina.
Wanneer moet ik het garantiebedrag terugbetalen?
Is het garantiebedrag aan de notaris betaald? Dan betaald u het garantiebedrag binnen 30 dagen terug. Is het garantiebedrag niet binnen 30 dagen terugbetaald, dan betaalt u vanaf dat moment rente en (buiten) gerechtelijke kosten.
Mag een bankgarantie langer lopen dan 1 jaar?
Een bankgarantie mag langer dan één jaar lopen, echter wordt er dan per extra dag een kleine opslag op de premie gerekend.
Hoe onderteken je de bankgarantie?
De klant ontvangt een mail betreffende het document controleren. Bij het openen zal er een scherm openen waar u uw telefoonnummer moet verifiëren. Dit kan via sms of een automatisch belbericht. Docusign zal via deze manier een code toesturen die nodig is voor de verificatie.
Hoe snel wordt een bankgarantie behandeld
Op werkdagen wordt uw aanvraag van 09:00 tot 17:00 binnen twee uur behandeld. Aanvragen buiten deze werktijden worden de eerstvolgende werkdag voor 10:00 uur behandeld.
Waar kan ik een garantiestelling voor aanvragen?
U kunt een garantiestelling aanvragen voor het kopen van een woning of voor grond in Nederland, om daar een woning op te bouwen.
FAQ Bieden Met Zekerheid
Wat is het verschil tussen ‘Aanvraag Certificaat’ en ‘Aanvraag Certificaat (verkorte versie)?
Bij de verkorte versie voegt u zelf de rekentool toe. Bij de standaard aanvraag vult u het aanvraagformulier in en maken wij de berekening voor u.
Hoe vraag ik een certificaat aan?
U kunt een Certificaat Bieden met Zekerheid aanvragen op deze pagina.
Welke taxatierapporten hebben wij nodig?
Wij kunnen te werk gaan met een taxatierapport van Walter Living, Calcasa, een waardeverklaring van een NWWI gecertificeerd taxateur, of een NWWI taxatierapport van maximaal 3 maanden oud. Taxatierapporten van Walter Living of Calcasa kunt u ook via ons aanvragen.
Wat is de maximale hoogte van het Bieden Met Zekerheid Certificaat?
De maximale hoogte van het Bieden Met Zekerheid certificaat is €750.000.
De koopovereenkomst is getekend, hoe vraag ik nu de Garantiestelling Bieden Met Zekerheid aan?
U kunt een Garantiestelling Bieden met Zekerheid aanvragen op deze pagina.
FAQ Hera Zelfverzekerd
Voor wie is Hera Zelfverzekerd?
Mensen tussen de 18 en 55 kunnen de verzekering afsluiten. Het maakt niet uit of je in loondienst bent of als zelfstandige je brood verdient. Je kiest zelf de looptijd van de verzekerde periode. Dat is maximaal tot je 65e, maar je kan hem iedere maand opzeggen.
Wat dekt de verzekering?
De verzekering keert een éénmalig bedrag uit wanneer je als gevolg van een medische aandoening meer dan 12 maanden niet meer kunt horen, zien of spreken, niet meer mobiel bent of je armen niet meer kunt gebruiken.
Voor hoe lang kan ik deze verzekering afsluiten?
De maximale looptijd van de verzekerde periode is 30 jaar. Maar jaarlijks wordt de verzekering vernieuwd. Je ontvangt drie maanden voor de vernieuwing een voorstel voor een nieuw contract. Wil je verzekerd blijven? Dan hoef je niets te doen. Wil je niet verzekerd blijven? Laat het ons dan weten. Je mag namelijk elke maand opzeggen.
Voor welk bedrag kan ik me verzekeren?
Je kan kiezen uit een bedrag dat ligt tussen de € 35.000,- en € 200.000,-.
Hoe snel weet ik of ik in aanmerking kom voor deze verzekering?
Een polis van Hera Zelfverzekerd kan je via je verzekeringsadviseur afsluiten en heb je snel geregeld. We vragen je om een aantal gegevens in te vullen. Als wij die direct retour ontvangen kan de verzekering al binnen één dag geregeld zijn.
Is Hera Zelfverzekerd een arbeidsongeschiktheidsverzekering?
Nee. Een belangrijk verschil is onder andere dat wij kijken naar het verlies van mobiliteit, armfunctionaliteiten en zintuigen en dat niet koppelen aan het soort werk dat je doet. Een ander verschil is dat wij een eenmalige uitkering verstrekken in plaats van een maandelijkse uitkering.
Kan ik ook mijn partner verzekeren?
Hera Zelfverzekerd is een individuele polis. Je partner kan zelf een eigen polis aanvragen.
Moet ik belasting betalen over de uitkering?
Nee, de uitkering is belastingvrij.
Als ik recht heb op een uitkering, krijg ik dan altijd de volledige uitbetaling?
Ja, er wordt geen eigen risico ingehouden of verrekend met andere uitkeringen.
Hoe kan ik melden als ik schade heb gelopen?
Je kan de schade via de site of per e-mail aan info@heralife.nl melden. Een onafhankelijke medische instantie beoordeelt de claim. De uitkering ontvang je binnen twee weken nadat de claim wordt toegekend.
Kan ik tussentijds het verzekerde bedrag verhogen?
Ja, je mag elke vijf jaar het verzekerd bedrag met 10% verhogen. Als je het verzekerd bedrag met meer dan 10% wil verhogen kan dat alleen door een nieuwe aanvraag te doen. Uiteraard verandert de premie mee met het verzekerd bedrag.